CRP 2023
CRP Standardy kvality výuky na VŠ
Prioritní oblast
Prioritní témata pro společné projekty vysokých škol bez předem vyčleněné alokace.
Tematické zaměření
Rozvoj metod hodnocení kvality vzdělávací činnosti akademických pracovníků.
Název projektu
Standardy kvality výuky na českých vysokých školách
Období řešení projektu
1. 1. 2023–31. 12. 2023
Hlavní koordinátor projektu
Masarykova univerzita
Zúčastněné vysoké školy
Akademie múzických umění v Praze, Akademie výtvarných umění v Praze, Česká zemědělská univerzita v Praze, Janáčkova akademie múzických umění, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Masarykova univerzita, Mendelova univerzita v Brně, Ostravská univerzita, Slezská univerzita v Opavě, Technická univerzita v Liberci, Univerzita Hradec Králové, Univerzita Karlova, Univerzita Palackého v Olomouci, Univerzita Pardubice, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Veterinární univerzita Brno, VŠB - Technická univerzita Ostrava, Vysoká škola ekonomická v Praze, Vysoká škola chemicko-technologická v Praze, Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze, Západočeská univerzita v Plzni
Cíl projektu
Cílem projektu je analyzovat stávající praxi zapojených veřejných vysokých škol v oblasti stanovených standardů kvality výuky a metod hodnocení kvality výuky. V závislosti na tom vznikne přehled standardů, jež definují kvalitní výuku. Ten bude využitelný pro každodenní praxi vysokoškolských vyučujících a dopomůže jim nejen ke zvýšení motivace pro výuku, ale také jim napomůže v rozvoji jejich sebepojetí v roli vyučujících.
Výstupy projektu
Název výstupu |
Výstup |
Návrh kompetenčního rámce vysokoškolských vyučujících |
|
Návrh sady indikátorů kvality výuky na VŠ |
|
Přehled využívaných metod hodnocení kvality výuky na zapojených VŠ s důrazem na jejich výhody a nevýhody (UK + MUNI) |
|
Přehled využívaných evaluačních nástrojů na zapojených VŠ s důrazem na jejich výhody a nevýhody (UK + MUNI) | |
Desatero kvalitní a smysluplné hospitace akademických pracovníků při realizaci výuky | |
Sdílení zkušeností a dobré praxe zapojených VŠ v oblasti hospitace akademických pracovníků při realizaci výuky |
|
Workshopy a společná setkání projektového týmu |
Dokumenty ke stažení:
Kompetenční rámec vysokoškolských vyučujících | .pdf 407 kB |
---|---|
Desatero otevřených hodin | .pdf 68 kB |
Hodnocení kvality výuky na vysokých školách
Finální zpráva: Přehled využívaných evaluačních nástrojů a metod hodnocení kvality výuky |
.pdf 1 MB |
Kolegiální zpětná vazba | .pdf 115 kB |
Články k projektu v Universitas
- Anketa: Jak zlepšit výuku? Mít víc času na její přípravu a sdílet zkušenosti s kolegy
- Jak zlepšit kvalitu výuky? Ostravská univerzita hostila konferenci Národního akreditačního úřadu
- Kdo dobře bádá, dobře učí: mýtus, nebo ne?
- Konference Hodnocení kvality VŠ se týkala role RVH, kvality výuky i distančního vzdělávání
- Konference Hodnocení kvality vysokých škol se ve svém 23. ročníku zaměří na institucionální akreditace
- Na půdě Mendelovy univerzity se konala konference o kvalitě výuky a vnitřním hodnocení
- Očima studentů: Chtěli jsme předmětovou anketu nahradit něčím, co opravdu pomůže učení zlepšit
- Otevřené hodiny: Proč chtít kolegiální zpětnou vazbu a jak ji získat
- Téma: Jak má vypadat kvalitní výuka. A čím k ní vyučující motivovat